Lasi, lai uzzinātu, kādu velosipēda veidu izvēlēties un kam nepieciešams pievērst uzmanību, iegādājoties savu jauno velo-sabiedroto?
Velosipēds savā ziņā ir perfekts pārvietošanās līdzeklis – tas ir dabai draudzīgs, pietiekami ātrs, to var atstāt teju jebkur, un tas braucējam nodrošina tik ļoti vērtīgās ikdienas fiziskās aktivitātes. Nemaz nerunājot par to, ka braukšana ar velosipēdu ir patīkama nodarbe, kas ķermenī ļaus ieplūst mums visiem nepieciešamai endorfīnu devai!
Tuvojas pavasaris, kad velo draugi varēs uzsākt sezonu, un kāpēc gan viņiem nepievienoties arī tad, ja iepriekš neesi bijis pārlieku aktīvs riteņbraukšanas cienītājs? Pilsētas kļūst velosipēdistiem aizvien draudzīgākas, un, protams, gribētājiem velosipēds būs arī lielisks sabiedrotais vasaras aktīvajā atpūtā.
Velosipēdi ir dažādi, tāpēc, pirms iegādāties jaunu, svarīgi apsvērt, galvenokārt, kādam mērķim velosipēdu izmantosi, kā arī kādi faktori (komforts, ātrums, izskats...) tev ir īpaši svarīgi. Kādā apvidū plāno ar velosipēdu pārvietoties un kādam nolūkam to lietot? Vai brauksi pilsētā, pa šoseju, pa mežu vai pa kalniem? Vai brauksi katru dienu un daudz, vai laiku pa laikam? Lasi tālāk, lai uzzinātu par katram mērķim piemērotāko velosipēda veidu, kas palīdzēs izdarīt pareizo izvēli!
Pilsētas velosipēds ir tieši tas, pēc kā izklausās – tas ir braucamrīks, kas piemērots pilsētvidei, lai ērti veiktu nelielus attālumus. Pilsētas velosipēds no citiem velosipēdu veidiem (piemēram, no kalnu velosipēda) atšķiras, galvenokārt, ar tā rāmja formu. Pilsētas velosipēda izliektais rāmis padara braukšanu ar to komfortablu, jo braucot velosipēdista mugura ir taisna. Pilsētas velosipēdiem ir gludākas riepas, nekā, piemēram, šosejas velosipēdiem, platāks sēdeklis, un tie ir aprīkoti ar 26 vai 28 collu ratiem. Šiem velosipēdiem ir arī vairāki, pilsētvidei piemēroti ātrumu iestatījumi. Tiem, kuri vēlas ar velosipēdu pārvietoties pilsētā un braukt, piemēram, uz darbu vai iepirkties uz tirgu, noderēs dubļusargi, kas pasargās nelabvēlīgākos laika apstākļos, kā arī bagažnieka groziņš. Pilsētas velosipēdu ražotāji to zina, un nereti šie velosipēdi jau ir aprīkoti ar šīm papildu ierīcēm, vai arī tās vismaz ir iespējams iegādāties un piestiprināt pilsētas velosipēdam papildus.
Zīmola Kenzel pilsētas velosipēda modeli Dream Ceremony bēšā krāsā iespējams iegādāties ar 20% atlaidi par 247,20 eiro (pieejams arī līzings līdz 12 mēnešiem).
Tūrisma velosipēdi, pretēji pilsētas velosipēdiem, ir piemēroti gariem pārbraucieniem un lielu attālumu mērošanai - ceļošanai pa līdzenām virsmām (asfaltu, grants ceļiem un meža ceļiem). Tūrisma velosipēdi aprīkoti ar vairākiem ātrumiem – ar tiem var gan attīstīt salīdzinoši lielu ātrumu, gan pieveikt dažādas grūtības pakāpes šķēršļainus apvidus. Šiem velosipēdiem ir 28 collu rati un salīdzinoši liels sēdeklis. Arī uz šiem velosipēdiem (pretēji šosejas velosipēdiem) braucot sēž ar salīdzinoši taisnu muguru, lai nenogurtu mērojot lielus attālumus. Ir pieejami gan sieviešu, gan vīriešu tūrisma velosipēdi.
Zīmola Kenzel tūrisma velosipēda modeli Trekking Fresh 28” pelēki melnā krāsā iespējams iegādāties par 319,00 eiro (pieejams arī līzings līdz 12 mēnešiem).
Šosejas velosipēdi ir paredzēti braukšanai pa asfaltu – tiem ir gludas un šauras riepas, kas ļauj attīstīt lielu ātrumu uz gludā asfalta seguma. Šie velosipēdi ir piemēroti lielu attālumu veikšanai, sacensībām un treniņiem, un tie ir aprīkoti ar vairākiem ātrumiem, kas ļaus ne tikai attīstīt nepieciešamo lielo ātrumu, bet arī pieveikt kalnainus ceļa posmus. Atšķirībā no tūrisma un pilsētas velosipēdiem sēdekļa un stūres novietojums paredz, ka braucēja pozīcija ir ar muguru pēc iespējas paralēli velosipēda rāmim. Šāda, pēc iespējas aerodinamiskāka poza ļauj uzņemt lielāko iespējamo ātrumu.
Zīmola Giant šosejas velosipēda 2022. gada modeli Contend AR 2 zilā krāsā iespējams iegādāties par 1499,00 eiro.
Kalnu velosipēdus var dēvēt arī par universālajiem velosipēdiem, jo, nomainot to riepas uz gludākām, ar tiem var droši braukt arī pa asfaltētu segumu – tad tie principā pielīdzināmi šosejas velosipēdiem. Vislabāk gan kalnu velosipēdi, protams, piemēroti braukšanai pa kalnainām mežu takām un grantētiem ceļiem. Tie ir aprīkoti ar vairākiem ātrumiem, kas atvieglo uzbraukšanu stāvākos kalnos, šķēršļu pārvarēšanu un liela ātruma uzņemšanu taisnākos ceļa posmos. Kalnu velosipēdiem ir platas riepas ar izteiktāku protektoru labākai saķerei ar virsmu, kā arī ar amortizējošu priekšējo dakšu – tā nodrošina pret triecieniem, kad brauc pa šķēršļu apvidu. Līdzīgi kā ar šosejas velosipēdiem, arī uz kalna velosipēda sēž ar muguru vairāk paralēli rāmim, kas pilda to pašu funkciju – sniedz aerodinamiskāku pozīciju.
Zīmola Corelli kalnu velosipēda Snoop 5.3 29" modeli vīriešiem melni zilā krāsā iespējams iegādāties par 359,00 eiro (pieejams arī 12 mēnešu līzings).
Fitnesa velosipēdi ir ātri, treniņiem paredzēti braucamrīki, kas piemēroti braukšanai pa ceļiem ar gludu un cietu virsmu. Atšķirībā no šosejas velosipēdiem, kuriem tie līdzinās, fitnesa velosipēdi parasti aprīkoti ar dažādām papildu ērtībām, kas nedaudz palielina to kopējo svaru.
Zīmola Liv fitnesa velosipēda 2021. gada modeli Thrive 3 sievietēm zaļā krāsā ar 28 collu ratu izmēru un 8 pārnesumiem (aizmugurē) šobrīd iespējams iegādāties ar 30% atlaidi par 559,30 eiro (pieejams arī 12 mēnešu līzings).
Incredit ir uzņēmums, kas veiksmīgi darbojas finanšu pakalpojumu sniegšanā Latvijas iedzīvotājiem jau 12 gadus, kuru laikā spējis kļūt par vienu no līderiem patēriņa kreditēšanas jomā, ar vairāk nekā 200 000 apmierinātu klientu.
Šo un citus interesantus un noderīgus rakstus par šībrīža aktualitātēm, kā arī vienmēr svarīgām tēmām, piedāvā uzņēmums Incredit. Ja plāno jauna velosipēda iegādi sev vai visai ģimenei, bet tam šobrīd nevari atvēlēt brīvos līdzekļus, nepieciešamo summu vai daļu no tās vari ērti saņemt kā patēriņa kredītu, piemēram, no kompānijas Incredit piedāvāto pakalpojumu klāsta.
Pirms aizņemies, rūpīgi izvērtē savu finansiālo situāciju un spēju aizņēmumu laikus atdot, kā arī rūpīgi izplāno aizņēmuma atdošanu.
Visi velosipēdu cenu piedāvājumi izskatīti 2022. gada 15. martā.
Rakstā izmantotie foto avoti: www.unsplash.com www.pexels.com