Ja vēlies savu lietoto auto pārdot pēc iespējas izdevīgāk, seko šiem 8 ieteikumiem, kuri palīdzēs uzlabot izredzes auto veiksmīgā pārdošanā!
Vai pienācis laiks jauna vai mazlietota auto iegādei? Lieliski, bet, visdrīzāk, lai palielinātu jaunajam auto paredzēto budžetu, vēlies pēc iespējas izdevīgāk pārdot auto, kurš Tev kalpojis līdz šim! Reizēm šādi var viegli nonākt stresa situācijā – jaunais auto ir izvēlēts, bet, lai to varētu ērti iegādāties, nepieciešami papildu līdzekļi, un savs auto jāpārdod pēc iespējas ātrāk. Kā rīkoties, lai uzlabotu savas izredzes lietoto auto pārdot pēc iespējas ātrāk un arī izdevīgāk? Lasi tālāk, un seko mūsu piedāvātajiem 8 ieteikumiem veiksmīgai lietota auto pārdošanai!
Savukārt, ja nepieciešams padoms mazlietota auto iegādē un vēlies pārliecināties, ka plānotais darījums ir drošs, bet auto vērtība - atbilstoša, vari ielūkoties arī mūsu iepriekš sagatavotajā padomrakstā “8 lietas, kas jāņem vērā, iegādājoties mazlietotu auto”. Ikvienam autobraucējam lieti noderēs arī informācija par OCTA apdrošināšanas polises iegādi, kuru atradīsiet mūsu rakstā “Bonus Malus un apdrošināšana: kas jāzina katram braucējam?”, taču, ja interesējies par jaunākajām tendencēm elektroauto pasaulē, par tām vairāk uzzināsi rakstā “Vai vērts iegādāties: uzzini 5 elektroauto priekšrocības!”. Bet tagad – atpakaļ pie Tava auto pārdošanas!
Pirms noteikt sava lietotā auto pārdošanas cenu, objektīvi novērtē tā pašreizējo stāvokli. Iztēlojies sevi potenciālā pircēja vietā – vai Tu izvēlētos iegādāties lietotu auto ar acīmredzamiem vai tehniskiem defektiem, pat tad, ja tas būtu pieejams par saprātīgu un situācijai atbilstošu summu? Tādi klienti noteikti atradīsies – sevišķi, ja paši vai paziņas specializējas auto remontēšanā, bet, lielākoties, pircējs vēlas iegādāties “braucamu” transporta līdzekli, kurā uzreiz nevajadzēs ieguldīt līdzekļus tā labošanai. Tāpēc, lai gan intuitīvi negribas “mest naudu” lietotā auto, prātīgāk pirms pārdošanas nepilnības novērst, lai pārdotu ātrāk un par sev izdevīgāku summu.
Var, protams, paveikties un sagadīties tā, ka lietoto auto ieplāno pārdot neilgi pēc pēdējās ikgadējās tehniskās apskates veikšanas. Lietota auto pircēji vienmēr iespēju robežās centīsies iegādāties auto ar pēc iespējas nesen veiktu tehnisko apskati (datus par jebkura Latvijā reģistrēta auto statusu iespējams iegūt CSDD lietotnē šeit). Tas vismaz daļēji garantē drošību, kā arī ļauj izvairīties no neērtībam, kādas rastos, ja tuvākajā laikā auto būtu jāpārbauda atkārtoti un tiktu konstatētas būtiskas problēmas. Tādēļ, ja iespējams auto pārdošanas laiku saskaņot ar tehniskās apskates veikšanu, iespēja pārdot ātri un par augstāku cenu palielinās. Ja tomēr nākas pārdot posmā, kad tuvojas nākamā tehniskā apskate, vēlams potenciālajiem klientiem piedāvāt pēc iespējas detalizētu ekspluatācijas vēsturi – servisa grāmatiņu, kā arī auto vēstures atskaiti.
Mēdz teikt, ka lietu patiesā cena ir tā, ko kāds par tām ir gatavs maksāt. Nav jau melots, bet, pārdodot lietotu auto, jāņem vērā esošais piedāvājums līdzīgu auto kategorijā – pēc auto markas, izlaiduma gada, nobraukuma un stāvokļa. Vēlams izpētīt sludinājumu platformu ss.lv, kuras vieglo transportu sadaļā atrodami vairāki tūkstoši sludinājumu, turklāt meklētājā iespējams ievadīt jebkuras sev interesējošas kategorijas. Piemēram, ja redzi, ka sludinājumu autori savus 2007. gada Audi A3 pārdod vidēji par 4000 eiro, tas jau ir pietiekami vērtīgs atskaites punkts, lai saprastu, kādu summu, visdrīzāk, spēsi nopelnīt, pārdodot savu auto.
Auto ir salabots, nākamā tehniskā apskate vēl tālu (vai vismaz servisa grāmatiņa ir darba gatavībā) – auto gatavs pārdošanai, bet kur pārdot? Lieliska platforma, kur sākt, ir jau iepriekš minētā ss.lv, kur, visticamāk, atrodamas teju visas privātpersonu piedāvātās automašīnas Latvijā. Tāpat, auto pārdošanas sludinājumus var ievietot platformā mm.lv, kura darbojas pēc līdzīgiem principiem kā ss.lv auto pārdošanas sadaļa. Taču aizvien būtiskāku lomu sākusi spēlēt arī sociālo tīklu platforma Facebook, kurā atrodamas vairākas lietotu auto pārdošanai paredzētas grupas. Sludinājumu iespējams ievietot tādās grupās kā “AUTO Tirgus.Pārdod.Pērk.Maina.” (96 tūkstoši biedru), “Pārdod savu auto” (20 tūkstoši biedru), “AUTO Pirkt / Pārdot / Mainīt” (17 tūkstoši biedru), “Auto. Pērk un pārdod. Rezerves daļas no viena auto.” (3,5 tūkstoši biedru). Facebook, protams, var ērti izmantot arī, lai uzrunātu savu draugu un paziņu loku, kuri ar Tavu sludinājumu var arī padalīties tālāk.
Ja nevēlies ieguldīt laiku lietotā auto pārdošanā, vai, ja ir būtiski auto pārdot steidzami, vari savu auto pārdot kādam no auto plačiem, kuru platformas saziņai pieejamas arī internetā, piemēram, carbuy.lv. Jāņem vērā, ka summa, kuru par auto piedāvās autoplacis, būs vērā ņemami zemāka, nekā tā, kuru būtu iespējams nopelnīt, auto pārdodot pašam. Reizēm lietotus auto iespējams realizēt arī ar auto dīlera starpniecību – ja iegādājies jauno auto pie dīlera, nereti ir iespēja vienoties par iepriekšējā auto atstāšanu dīlerim apmaiņā pret atlaidi jaunā auto iegādei.
Nav sagadīšanās, ka reklāmas un mārketinga nozare mūsdienās sniedz būtisku un monetāri konstatējamu atbalstu pārdošanā – laba reklāma ir patiesi svarīga. Arī tad, ja Tavs auto būs vislabākajā kārtībā, paviršs sludinājums spēj Tev izdarīt “lāča pakalpojumu”. Pirms sludinājuma teksta veidošanas, vari vēlreiz konsultēties ar visām iepriekš minētajām pārdošanas platformām, lai apzinātu terminoloģiju (gadījumā, ja neesi pārlieku “tehnisks”) un saprastu, kādai informācijai sludinājuma tekstā noteikti vajadzētu tikt norādītai. Nepieciešamības gadījumā konsultējies ar kādu pazīstamu automehāniķi – vismaz nosūti tam sagatavoto tekstu izskatīšanai. Tāpat, izredzes uzlabosies, ja sludinājuma teksts tiks publicēts vismaz divās vai pat trijās valodās – latviešu, krievu un angļu. Un, pavisam noteikti – esi godīgs! Sludinājuma piepušķošana auto pārdošanas kontekstā neatmaksājas – visdrīzāk, ja potenciālais klients apskates laikā konstatēs kādas nesakritības, būsi velti tērējis Jūsu abu laiku...
Kad sludinājuma teksts sagatavots, atliek parūpēties par fotogrāfijām – nav vērts visus līdzšinējos pūliņus padarīt nebijušus ar nekvalitatīviem attēliem, uz kuriem neviens nepaskatīsies divreiz. Kas jāņem vērā, sagatavojot auto attēlus?
Pat tad, ja sludinājuma apraksts un attēli būs veiksmīgi, auto būs norādīta adekvāta cena un tas tiks reklamēts visās sludinājumu platformās, nekorekta komunikācija ar potenciālo klientu var iespējamam darījumam pārvilkt treknu svītru. Atceries, ka auto pārdošanā primāri esi ieinteresēts Tu – potenciālajam klientam, visdrīzāk, ir vairāki piedāvājumi, kurus izskatīt. Atbildi uz visiem telefona zvaniem un īsziņām, kuras saņem pēc sludinājuma ievietošanas, vai, ja konkrētajā brīdī neesi pieejams, nosūti ziņu un lūdz sazināties vēlāk. Komunikācijā esi pieklājīgs un atsaucīgs, piedāvā papildu informāciju un centies vienoties par abpusēji ērtu apskates laiku. Esi pozitīvs, patīkams sarunas biedrs, un vienmēr atceries par cilvēcisko faktoru – ar nelaipnu attieksmi, visdrīzāk, neizdosies pārdot neko, taču, nedaudz pacenšoties, ar pozitīvu pirmo iespaidu vari palikt potenciālajam klientam atmiņā!
Šo un citus interesantus, aktuālus un noderīgus rakstus par šībrīža aktualitātēm, kā arī vienmēr svarīgām tēmām piedāvā uzņēmums Incredit. Ja plāno iegādāties mazlietotu auto un nepieciešams papildu finansējums, tev ir iespēja saņemt kredītu auto iegādei no uzņēmuma Incredit piedāvāto pakalpojumu klāsta.
Rakstā izmantotie foto avoti: www.unsplash.com